Vakbeurs Uiterlijke Verzorging voltreffer met ruim duizend bezoekers meer dan in 2015

26 januari 2016

Vakbeurs Uiterlijke Verzorging Gorinchem gaat de boeken in als een daverend succes. Bijna 7.000 geïnteresseerden bezochten de vakbeurs op 23, 24 en 25 januari in Evenementenhal Gorinchem. Een stijging van ruim 1.000 bezoekers ten opzichte van 2015.

Beursorganisatie, exposanten en bezoekers van Vakbeurs Uiterlijke Verzorging waren allemaal lyrisch over de afgelopen editie in Gorinchem. Het aanbod van honderd exposanten was ten opzichte van vorig jaar gevarieerder, mede door de stijging van het aantal kappers- en schoonheidsbedrijven op de beursvloer. Ook de demonstratiepleinen en de nieuwe trainingsruimte vielen zeer in de smaak bij de belangstellenden.

“Dit is écht geweldig. Opvallend was dat bezoekers ook langer op de beursvloer waren dan vorig jaar. Er was genoeg te beleven, zoals demonstraties, presentaties en lezingen”, zeiden beursorganisatoren Mayke Neppelenbroek en Giny Hurink namens Evenementenhal meteen na de vakbeurs. “Ruim duizend bezoekers meer dan vorig jaar. En allemaal kwalitatief zeer goede bezoekers. Exposanten draaiden mede daardoor een goede beurs. Zo goed zelfs, dat velen zich meteen inschreven voor de komende editie van Vakbeurs Uiterlijke Verzorging in Hardenberg”, aldus Neppelenbroek en Hurink.

Vier (internationale) kappersmerken
Beide beursorganisatoren verwijzen onder meer naar vier (internationale) kappersmerken die afgelopen editie voor het eerst deelnamen aan Vakbeurs Uiterlijke Verzorging. Kenmerkend voor het succes van deze vakbeurs is dat alle vier kappersmerken zich direct inschreven voor de komende editie in Evenementenhal Hardenberg op 21, 22 en 23 mei. Eén kappersmerk komt naar Hardenberg met zijn team uit Engeland en één merk komt met zijn team uit Italië.

Commercieel directeur Martine Bramer-Bekmann van Evenementenhal keek ook vol enthousiasme terug op de vakbeurs. “Ondanks rumoer in beurzenland, blijft Evenementenhal de stabiele factor. We zijn op dit moment in staat om editie op editie in nauwe samenwerking met onze exposanten te blijven groeien in exposanten- en bezoekersaantallen. Er heerst een goede sfeer, dat was duidelijk te merken op deze vakbeurs. Dat maakt ons als Evenementenhal heel trots.”

Gerichte marktcampagne
De stijging van het bezoekersaantal met liefst 20 procent ten opzichte van vorig jaar is mede toe te schrijven aan een gerichte marktcampagne om kwalitatief goede bezoekers te verbinden aan exposanten. Dat moet de kwaliteit van de vakbeurs verder verbeteren. Tijdens afgelopen edities zette Evenementenhal al stappen op dit gebied. Dit proces is de afgelopen tijd verder uitgewerkt. En met het gewenste resultaat. Ook voor aanstaande vakbeurzen zet Evenementenhal alles in het werk om exposanten nog specifieker te laten verbinden met de allerbeste vakspecialisten uit de branche.

Logo_viv2015_Website-01_copy.jpg Klik om te vergroten

Nieuwsbrief Ontvang updates en speciaal door u geselecteerde onderwerpen in uw inbox! Aanmelden